De Iron Man - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Philip Roosegaarde Bisschop - WaarBenJij.nu De Iron Man - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Philip Roosegaarde Bisschop - WaarBenJij.nu

De Iron Man

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Philip

17 April 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het hoogte punt van mijn stage in Zuid-Afrika heeft afgelopen weekend plaats gevonden. Maanden van voorbereiding heeft er toe geleidt dat dit evenement een groot succes is geworden.

De afgelopen weken ben ik tweemaal op de radio geweest de interviews gingen erg goed. Carel heeft het interviewopgenmen. De link zal ik binnekort proberen te plaatsen.

Veel planning was nodig om dit evenement, van wereld formaat te organiseren.

Op 12 April vond de 'Coorperate race' plaats, een triatlon die een tiende van van de totale Iron man bevat. De race bestond uit de volgende disciplines; 380 meter zwemmen, 18 km fietsen en 4.2 km hardlopen.

De 'Coorperate race ' begon om 8 uur s'ochtends. Aan deze race namen 1200 mensen mee. Hierdoor was het zwem onderdeel redelijk druk.

Ik had besloten om ook deel te nemen aan de race. Ik wou het evenement ook als deelnemer mee maken. Hierdoor zou ik een volledig beeld krijgen van het evenement. Mijn beeld vanuit een alleets perspectief heeft mij geholpen bij het organiseren van de andere twee onderdelen van het evenement, de Iron Kids en de Iron Man.

Niet alleen gaf mijn deelnamen mij een bepaalde drive maar het gaf mij nog een aantal zaken aan, waarop ik kon letten tijdens de andere twee evenementen.

Van de 1200 mensen die deelnamen bereikten ik een plek in de top 15.

Na de coorperate Iron man heb ik mij direct verkleed want ik moest aan de slag met de organisatie van de Iron kids.

Om 2 uur zou de Iron Kids gaan beginnen. Er zouden 800 kinderen deelnemen aan het evenement. De Ironkids Zuid- Afrika is het grootste georganiseerde triatlon evenement voor kinderen ter wereld.. Voor dit evenement was veel planning nodig.

De eerste stap die ik genomen heb was om vorig jaars evenement te analyseren.
De zaken die vorig jaar tot problemen leiden heb ik getracht aan te pakken en te verbeteren.

Ik heb voor de Iron kids een Master Plan gemaakt, hierin heb onder andere gelet op logistiek, structuur en race opbouw van het evenement.

Voorafgaand aan het evenement heb ik een presentatie gegeven in hoe het evenement georganiseerd ging worden.
In totaal waren er zo'n 60 mensen die mee hielpen in de organisatie van de Iron kids. Hier moest ik leiding over geven.
Ik heb ontzettend veel geleerd over leiding geven. Door deze ervaring ben ik ontzettend gegroeid.

Op zondag ben ik om 2 uur opgestaan om mee te helpen aan de race constructie van de Iron man. De dag van de Ironman was een hele belevenis, gedurende de dag heb de race directors ondersteuning gegeven, er was ook nog tijd om te genieten van dit geweldige evenement. Zondag heb ik voor het eerst een werk dag van 24 uur mijn leven gedraaid. Het was uiteindelijk allemaal waard.

De eerste deelnemer sloot de race die bestond uit; 3.8 km zwemmen, 180 km fietsen en 42 km rennen in 8 uur en 18 minuten af. Aan het evenement namen 1500 mensen deel. De laatste deelnemer kwam net voor 12 uur s’avonds over de finish line.

Surfen gaat goed, al had ik vorige week een bijna dood ervaring.
Ik had bijna mijn nek gebroken. Maar gelukkig ben ik nog in 'one piece'.

De weekenden worden gevuld door de ene braai na de andere. Volgende week ga ik naar Durban en Mozambique. Lekker duiken en nog meer spannende avonturen beleven

  • 17 April 2008 - 12:30

    Dre:

    Was je nou in de top 15 gekomen van de Iron Kids of Coorperate race?

    Philip27, ziet er wederom top uit. Maar ik ben echt onder de indruk van jouw manier van vertellen. Je lijkt wel of je in een klap volwassen bent geworden. Als we elkaar in Utrecht weer zien, dan wil ik alle 'andere' verhalen horen.

    Op 2 mei vlieg ik zelf naar Rio, dus ik loop je jammergenoeg net mis. Als ik terug ben, dan klop ik bij je aan en dan drinken we samen één biertje. Of gewoon veel meer dan één.

    Geniet er nog van en neem een nek-aan-nek surfrace niet te letterlijk.

    x Dre

  • 17 April 2008 - 12:51

    Maurits:

    Valt me toch van je tegen Chopppie dat je niet met the real deal Iron Man hebt meegedaan

  • 17 April 2008 - 13:05

    Jus:

    Flipje,

    Klinkt allemaal zo vet!! Ben heel benieuwd naar nog meer verhalen. Als je terug bent gaan we snel afspreken!!

    Geniet nog van alles daar ouwe!

    Veel liefs, J

  • 22 April 2008 - 17:22

    Dennis:

    hey chop.

    lekker bezig zeg! je begint dus een echte ploert te worden. binnenkort maar een rondje singel zwemmen, fietsen en rennen! ik ben al vol in training! Relaxt dat het allemaal aansluit op je studie en je er zo van kan genieten!! hvv 4 heeft nacompetitie te pakken ouwe dibbes!! dus misschien pak je nog een wedstrijdje mee of blijf je daar stiekem!? have fun! x r1

  • 07 Mei 2008 - 08:09

    Jilles:

    hey philip, hoe is t in afrika? hoorde van pietersma positieve berichten over je, kan ook niet anders he.
    wanneer ben je weer in nederland, lijkt me cool om sander op te zoeken in marbella!

    gr jilles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2008

Road trip met mijn volkswagen city golf

17 April 2008

De Iron Man

01 April 2008

Pasen & ontspannen weekend Port Elizabeth

18 Februari 2008

1 Maand Zuid-Afrika

31 Januari 2008

stage
Philip

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 25269

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 01 December 2010

A world trip in 6 weeks

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: